Saturday, November 6, 2010

sem baru

credit to forbidik

esok semester baru.
semangat baru.
azam baru.

jangan malas-malas lagi.
jangan main-main lagi.

p/s: this post might be the last post for this year or this month or this day. or this hour.haha
huhu. happy birthday mye

Thursday, November 4, 2010

Diriwayatkan dari Abu Hurairah ra, Rasulullah Saw bersabda: *Pada hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama 'Huraisy' berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi. Malaikat Jibril bertanya : 'Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?'

Huraisy pun menjawab, 'Aku mau mencari lima orang:

' Pertama, orang yang meninggalkan sholat

Kedua, orang yang tidak mau keluarkan zakat.

Ketiga, orang yang durhaka kepada ibu dan bapaknya.

Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.

Kelima, orang yang suka minum arak.

midley post

bismillahirrahmanirrahim.

tiap manusia pasti akan terdorong kepada fitrah asalnya.

pasti. dan amat pasti.
contohnya macam fitrah berTuhan,
manusia bila dalam kesusahan, pasti meminta pertolongan kepada Tuhan.
walau manusia itu ateis sekalipun, pasti.

hum, aku tak pandai nak bagi ceramah, tazkirah, peringatan, etc,

tapi ini melibatkan diri aku,
diri aku dan Tuhan aku.

chop, apa yang aku cuba sampaikan ni?

there's nothing. actually nothing.
i've none idea to perform.
and i feel lost. lost from whatever i believe before.

ini cerita hati,

hati manusia yang kotor,
tolong jangan dekati dia,
tapi tolong dia, dia sedang sakit.
sakit yang teramat sangat.
hingga menahan air mata yang mengalir.
terukkan?

Monday, November 1, 2010

SEDAP!!

sape jumpa tolong belikan.

emo


seorang anak bertanya kepada bapanya,

"ayah, tu apa?,"

bapanya menjawab,

"itu emosi ibu kamu."

Sunday, October 31, 2010

sgt COOL~


credit>>maisarah sofea

dan.dan untuk kali yang keberapa kali.

headphone itu, sangat menarik dan cool!~

dan.dan i want it!



dear kak umai~

masih ku ingat,
saat-saat gembira kami bersama,
melayang, terbang bersama,
kena saman, kena tahan bersama,
hujan, panas, becak, debu.
tapi, itu semua tinggal kenangan,
kami terpisah tanpa alasan,
sayang, masih ingatkah dikau padaku?
ah, kau sudah punya teman baru,
sudah lupakan aku.:'((

martial art





tadi, aku berangan.


aku belasah seorang pencuri dalam bas.


alangkah gembiranya saat itu.

bas


esok nak jalan2 dgn aishah.

naik bas,

ulang semula,

naik bas!

dah lama tak naik bas awam.

tambang bas pun dah lupa .