Saturday, April 10, 2010

hujan

tik tok tik tok bunyi hujan

akhir-akhir ni musim hujan.
setiap hari hujan.
tapi kalau tak hujan mesti rasa kering dan panas.

bulan lepas dapat berita;
cuaca kering sudah melanda dan mengikut ramalan
akan berakhir bulan Mei.
tak pasti pulak awal ke tengah ke akhir.

dulu, kalau nak main hujan takde siapa larang,
sekarang tengok awan gelap je da kunci semua pintu tingkap bumbung atap
segala-galalah.

dan pagi tadi, hujan lagi.
semua tempat yang kering jadi lembap.
termasuklah daun kering.

tiba2, terfikir.
kenapa daun kering tak segar semula bila kene air?
kenapa tak hijau balik?
chloroplast sudah habis dimamah radikal.

cuba bandingkan dengan hati,
hati yang sudah hilang nur.
kalau siram dengan sebanyak mana tazkirah pun.
tetap kering.sekering daun kering yang berterbangan
langsung kandungan hydro bertaraf 0

"dan sesungguhnya Kami telah mempergilirkan hujan itu
di antara manusia supaya mereka mengambil pelajaran
(daripadanya); maka kebanyakan manusia itu
tidak mahu kecuali mengingkari(terhadap nikmat itu)"
(al-Furqan-50)

Thursday, April 8, 2010

canon pixma

rosak.rosak

ini cerita sudah basi.
tapi sebab tangan gatal nak buat post baru.
beginilah ceritanya.

ink printer sudah habis.
adik sudah banyk kali tanya.
bila boleh print.
bila boleh print.
sebab kerja kursus kajian tempatan dia belum siap lagi,
dan sebab aku nak scan pon xboleh jugak.
minta la duit kat ayah.

harga ink 1 bekas.rm75
sebab aku anak yang baik,
aku beli lah ink yang boleh refill,
sume skali rm60
jimat rm15.

sampai rumah punya semangat nak refill ink.
tapi still not working.
last2 dapat tau.
yg refill ink tuh memng xbole guna.
sebab canon pixma takde refill ink.
mesti beli skali bekas yg baru
demand betul...
haila!
kene beli ink baru
rm60+rm75
=rm135

haha, duit terbang begitu sahaja

formspring.me

Ask me anything http://formspring.me/marymanic77

tag

tagging.tagging.. lagi sekali.hehe. thanx mye^^
1. How tall should he be?
around 170+.dr. sheikh muszaphar je la
2. What hair colour should he have?
dark brown.hu~
3. What kind of personality should he have?
simple.smart.hardworking.love me because Allah
4. Older or younger?
based on his matured level
5. What film actor should he most be like?
mr.kang.MOS
6. What singer should he most be like?
maher zain?
7. Do they need to cook?
sometimes when ive outstation*wahaha*
8. What is his best body part?
eyes
9. What car should he drive?
honda best uh.
10. What one thing completely turns you on?
xtau lagi la*sibuk*
11. Who was the guy on your mind when you were doing this survey?
kan dah kata. dr.sheikh muszaphar
12. Tag 6 people to do this survey too.
nad, fazyra, nani, diyanah, liyana, wardah

award

And the rules after accepting this award on are :
1.Thank and link the person that give you the award
2.Pass this award to 15 bloggers you've recently discovered.
3.Contact said Blogs and let them know they've won the award
4.State seven things about yourself.

syukran to maisarah sofea.
untuk dia; kalau anda tak bagi award ni pun saya sudah rasa dihargai,
anda seorang tutor yang berkarisma,
*puji*puji*

nak pass.nak pass
arghh.cukup tuh

7things:
-ada bela kucing
-namanya blacky
-tapi sayang sudah dibuntingkan
-sebab mak taknak anak2 beliau
-nanti berak bukan ada org rela cuci
-jadi
-sudah cukup 7 bukan?


Wednesday, April 7, 2010

all people said we love you


semalam di pasar. kawan ayah borak2 ngan ayah. Beliau cakap
"saya ada anak istimewa.
orang cakap kalau anak istimewa ni umur pendek eyh?"
ayah jawab
"ishk, manala saya tau. tu semua kerja Tuhan. kenapa?"
kawan ayah cakap.
"saya sayang dia, saya suka jaga dia.."